Lektion

Red dressyrlektion för Sara. Malin klippte ju honom igår och när jag gick ner mot ridhuset var han riktigt sprallig. Hoppa upp och ner, gjorde lite bocksprång här och där. Men han hade verkligen mycket päls innan så att vara några kilo lättare måste ju kännas ;) Men red med graman på och fick träna på att få igång bakbenen och släppa fram honom. Fick rida lite skänkelvikningar och lite övergångar. Man märker att han är väldigt svag för han orkar inte mycket tappar lätt. Men tyckte att det delvis gick bra. Mamma filmade så lägger in den sen när jag laddat över den. Zantiago har fortfarande en fläck med päls kvar på halsen men det var för blött för att klippa nu så Malin ska göra det senare och så ska hon även fixa manen, verkligen jättesnällt :) Nu ska jag snart iväg med familjen och farmor och Classe och göra något som dom har bestämt. Ska bli kul.

Kommentarer
Postat av: amanda

hur fungerar graman på din ponny?:)

själv har jag ett som ligger här hemma som jag andvänt ca 2 gånger..

2009-12-06 @ 17:49:12
URL: http://amandastranings.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

SV: jodå :P



kul att det gick relativt bra med en pigg ponny på träningen! :)

2009-12-07 @ 10:54:07
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Elinore

SV: tack så mycket! :D haha ja den är lite speciell :D

2009-12-07 @ 16:25:08
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0