Tävling

Idag gick det inte alls bra. När han väl har vägrat en gång så fortsätter han med det. Inne på banan vägrade han på första, tredje och fjärde sen blev vi uteslutna. Han kändes ganska ovillig, stretig på framridningen. Men är så ibland i vanliga fall när jag värmer upp men när han väl börjar bli varm så brukar han slappna av och gå bättre. Pratade med min faster efter tävlingen och hon säger att han kan ha ont någonstans som gör att han inte hoppar. Hindrena blir maffigare också på tävlingar så även om han hoppar bra hemma är hindrena inte detsamma även fast det är samma höjd. Jag tror inte elr det känns inte som att han tänker att "nej, jag känner inte för att hoppa idag, jag vägrar lite här och där". Det känns som han vill men något tar emot. Men han tappade en del muskler under sommaren så det kan vara att han inte orkar just nu. När han väl hoppade idag blev dem flesta hoppen "kråkhopp". Men min faster ska komma hit och massera Zantiago några gånger, vi kanske behöver ta hit en kiropraktor, ska även fråga hovslagaren nästa gången han kmr om lite saker om hans hovar sen ska vi även prova med rakt och två-delat bett på honom.

Här kommer lite bilder från idag när han väl hoppa ;)



Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

SV: tackar!



Va tråkigt att det inte gick bra för er :(

2009-11-01 @ 15:53:37
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack för titten ;)



Tråkigt när de slår stopp... Han ser ut att vilja komma rätt nära hindren. Om du lägger på tempot lite till, kanske det går lättare för honom att stampa av. Ofta rider man i ett alltför försiktigt tempo och med aningens förmycket dressyrform. Han verkar ju för övrigt vara en bussig liten häst.



Kämpa på! :)

/A

2009-11-09 @ 11:22:19
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0