Tävling

Idag var det LC dressyrtävling på Sundby och Zantiago var jätte duktig (för att vara han). Han var väldigt lyhörd. Tyckte det kändes mycket bra inne på banan. Fick ihop 56% vilket är en förbättring med 7% sedan sist jag tävla på sundby. När jag såg filmen när jag red gick det väldigt långsamt trodde verkligen inte det gick så långsamt, men herregud. Så på protokollet stod det självklart bättre bjudning. Men jag blir lite bekväm av mig och tycker det är skönt när han går där då han förut kunde bli väldigt stark, rider jag honom gärna i undertempo. Gick i form nästan hela tiden fast den var lite ostadigt vissa gånger. Vet inte vad jag kom för plats men det läggs ju in på sundbys hemsida senare.

Det jag tycker är lite synd med att tävla i dressyr är att kraven har blivit så höga när man tävlar i LC. Det beror framförallt på att de hästar som deltar i LC har kapacitet för betydlig högre klasser. LC är väl egentligen till för att man ska få lite tävlingsvana och inte känna så stor press även om hästen inte går perfekt. Är alltid kul att chans till placering också ;)

Mamma tog knappt några bilder men här kommer två och sen en film från idag.


Kommentarer
Postat av: N

Sv: Klart vi gör, å du tar d-ponnyrna på söndag :D

Vill du rida ut på onsdag? :)

2009-10-11 @ 20:01:21
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: N

Sv: Va bra, när ska du till stallet imorrn? :)

Tänkte på dt där me undertempo, ja red oxå Blackie sådär förut. Men dt va för att han va så himla studsig, å ja klarade nt av att rida fortare än i undertempo. Men nu går dt, men ja blir typ alldtib svettig när ja rider dressyr. Men som Marlene alltid säger, dt ska nt vara bekvämt att rida ;) Å hästarna trampar under sig bättre å går snyggare i form när dom får lite mer tempo å power :P <3

2009-10-11 @ 21:29:10
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: N

Sv: Va bra, när ska du till stallet imorrn? :)

Tänkte på dt där me undertempo, ja red oxå Blackie sådär förut. Men dt va för att han va så himla studsig, å ja klarade nt av att rida fortare än i undertempo. Men nu går dt, men ja blir typ alldtib svettig när ja rider dressyr. Men som Marlene alltid säger, dt ska nt vara bekvämt att rida ;) Å hästarna trampar under sig bättre å går snyggare i form när dom får lite mer tempo å power :P <3

2009-10-11 @ 21:50:26
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0