Z

Har inte skrivit på några dagar nu men jag har gjort så mycket i helgen att jag inte har haft tid att blogga. I lördags fyllde jag 16. Började dagen med morgonfodring sen spenderade jag mesta av dagen att kolla på regional dressyrtävling på Vendelsö. Sedan vid kvart i 4 red jag i ridhuset och tog fram några bommar. Jag och Malin hann rida klart innan det kom massa människor som skulle rida där sen. Efter jag ridit var det snabbt hem och in i duschen. Kl 18 kom släkten för att fira mig. Hade önskat mig pengar och fick ihop en del. Fick lite andra grejer också. Så för Pengarna ska jag nog köpa en recesafe säkerhetsväst och något annat av det som blir över. Vill gärna ha ett par tretorn Advance stövlar men pengarna räcker inte till så det får bli till julen.

På söndagen var jag på kurs om foder, kolik och parasiter från kl 9 till 17. Väldigt inressant och så visades vi även runt i hovstallet. Jag kommer lägga in anteckningar här på bloggen senare när jag fört över dem till datorn. Lärde mig många nya saker och fick massor av texter och papper om det vi pratat om.

Idag måndag red jag först hopplektion på Vendelsö Ridskola. Fick Mercurius igen och det gick mycket bättre en sist. Vi fick rida över lite cavalettis och sen en övning som jag visar här nedan.  Vi fick träna mycket på sitsen, följsamheten, vägarna, eftergift, takt och tempo. När hoppningen var slut gcik jag upp till stallet och tog in hästarna. Klockan 6 red jag i ridhuset på Zantiago. Tränade lite övergångar och tempoväxlingar. Väldigt mjuk och fin i början. I galoppen var han däremot lite jobbig och lyssnade inte riktigt. Men annars gick det bra.



 
Hovstallet där dem bevarade selar m.m

Hovstallets ridhus

Hovstallet

två hästar i hovstallet

Hovstallets skrittmaskin

Den finaste vagnen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0