Hemma igen

Hemma igen :) Varit med Nell på ÖRS-dagen och kollat på hoppclinic med Sylve Söderstrand. Efter det så fick jag rida Lord, en häst i Nells stall, och red ut med Nell på Blackie. Red barbacka och tog det lugnt, skritta och lite trav. Gick bra, han var mysig Lord. Rolig dag och det var kul att rida ut en stund med Nell igen, det var ett tag sen :)

Var ju hos min faster igår och i förrigår och red dressyrkurs. 3 lektioner sammanlagt. Fick först rida ett sto, halvblod tror jag hon va. Henne red jag två av passen. Hon var trevlig att rida men jag hade svårt att få igenom ställningen ordentligt och få ett bra tempo och takt. Blev bättre mot slutet. Sista passet fick jag rida en Lusitano hingst. Hade samma problem där som jag hade med första hästen. Är lite försiktig av mig och kan sitta och klämma och pilla lite med händerna för mycket. Men gick bättre mot slutet när jag var lite mer bestämd och kvickare i mina hjälper. Kände mig lite ringrostig efter sommarens riduppehåll men det var kul och bra träning. Tycker Suvi är bra att rida för, man får mycket hjälp och hon förklarar bra :)


Kommentarer
Postat av: emelie

Det är bra med mig med :D

har du gjort din bloggdesign sj? Den är jättefin :P

2010-08-21 @ 20:49:56
URL: http://emeham.blogg.se/
Postat av: emelie

Okej, den var jättefin :P

2010-08-21 @ 21:43:20
URL: http://emeham.blogg.se/
Postat av: Elkah /HORSEBACK

SV: Åhhh tack! :D

2010-08-21 @ 22:50:12
URL: http://horseback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0