Onsdag

Dålig jag är på att blogga men har ingen motivation att skriva om något just nu. Men kom precis hem från Skutan var uppe oc fick ett papper som jag skulle skriva på, sen lekte jag en stund med barnen där också.

Igår var jag ju och titta på en häst. Tror att det skulle vara en bra häst för mig att utvecklas på. Verkade ha ett väldigt bra psyke, lugn, snäll m.m. Hon hade ganska mycket motor och kräver mycket halvhalter. Helt annorlunda från Zantiago så hon är inte vad jag är van vid. Men hittar man bara knapparna är hon nog ganska "lättriden". Tävlad LA dressyr och hon fick då 66%. Gillar att hoppa och kan bli lite stark då. Vet inte riktigt, tror det skulle vara en bra häst för mig men vet inte om den skulle passa min syster. Ska prova en till häst idag ikväll. Låter väldigt bra i annonsen och på telefon så om den är som den låter tror jag att den kommer vara en mer passande häst för mig och min syster.


Bilde tagen här ifrån
Dröm hästen för mig vore annars en P.R.E,  andalusier eller ngt åt det hållet. Så snygga hästar, Korta muskulösa ryggar, lätt för att bära upp ryttare, Fina rörelser, vänliga, arbetsvilliga, lättlärda m.m. Men har inte riktigt råd med en sådan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0