Hästar jag provridit del 3

Efter Myggan kändes det ganska jobbigt att börja leta efter en ny häst, jag hoppades ganska mycket då att hon skulle vara bra. Men vi åkte iaf och kollade på två hästar som stod i samma stall men det var inte samma ägare. Den första var ett dressyrsto och hon var ganska trevlig. Hade ganska fint steg och var välriden. Men hon var väldigt svank. Därför blev det inte henne.

Nästa häst var raka motsatten till den första. Det här var ett skimmelsto, men för hopp. Typsik hoppryttare var hon som red hästen. Den här hästen var inte så mycket utbildad men den hade inte varit riden så mkt. Hade långt kvar i dressyren men jag tyckte endå den var trevlig och kändes som något jag kunde satsa på i framtiden framförallt i hoppningen. Vi tyckte priset var för högt satt på henne men ägaren ville inte sänka så det blev inget köp. Den här tjejen ringde faktiskt för någon dag sedan och undrade om vi ville köpa den för 20 000 kr billigare än vad dom lagt ut henne för, antagligen var det väl ingen som ville ge det första priset dom lagt för henne. Hon som hade hästen gillade mig och tyckte jag red hästen väldigt bra men nu är det ju försent. Är däremot mycket nöjdare med det här köpet som vi gjort nu.


Skimmelstoet jag provred. Bilden tagen här ifrån

Nästa häst jag provred var en valack som hette Zacke. Började tröttna på att leta häst, ville verkligen hitta någon vilket gjorde att vi tänkte börja kolla på valacker också. Det var ett sv halvlod som var efter Zephyr. Jag gillade han personlighet och tyckte han var ganska rolig och rida då. Men nu i efter hand tror jag bara att jag var trött på att leta någe mer att jag bara tänkte "nu tar vi den här". Jag strök alla fel jag såg och såg bara det positiva med hnm. Ska jag vara ärlig nu så var han inte alls rolig att rida... Men som tur är har man en underbar faster som kan allt och hjälper till att ta ner mig på jorden igen :P Nej men det var egentligen ingen häst för mig efter vad jag söker. Jag skulle inte komma så långt med hnm då han hade några exteriöra fel med mera. Är faktiskt väldigt glad nu att jag inte bra tog honom. Sen var det lite andra saker som jag fick reda på efteråt så det var tur att jag inte köpte honom. Det är inte lätt att köpa häst första gången kan man säga! man kan lura sig själv och bli lurad. Det är verkligen viktigt att ha tålamod och vänta ut den rätta. Så himla glad att jag har haft min faster som har hjälpt mig och verkligen varit jättenoga med det där!


Zacke. Bilden tagen här ifrån

Sista hästen innan jag provred var en super gullig häst som var född -05 och hette Florence. Tyckte mycket om henne och det gjorde även min faster. Mjuk och fin i munnen. Jobbade på bra och hade egen motor. Känslig och lyhörd. Men min mamma tyckte inte hon var värd priset. Jag tyckte faktiskt det men inte mamma. Hon funderade länge och tänkte precis säga ja till henne men då ringde min faster och sa att hennes kompis nog hade en bra häst för mig så då sköts det undan ett tag. Dock så blev min faster kompis häst skadad vilket gjorde att vi aldrig kollade på den och istället hittade mamma en annons på Moa och tyckte den lät perfekt. Det var hon också och jag tyckte mer om henne än Florence så då blev det Moa ist. Berättar mer om Moas provridning i ett annat inlägg.



Florence född -05

Så det var alla hästar jag provridit och det är exakt 18 hästar med Moa inkluderat :) Så det varf inte precis tredje gången gilt. Efter 6 månader och 17 hästar hittade jag äntligen Moa! :)


Kommentarer
Postat av: Li

Sv: Jaha okej :) Min kompis hade Zantiago på läger nu i höstas :)

2010-12-15 @ 20:23:01
URL: http://linester.blogg.se/
Postat av: Moas hästdagbok

Är det bara jag eller är det inte väldigt svårt att hitta lagom dyra, men snygga och bra kvalitets ridbyxor?



Har du några tips, eller bara vill dela med dig lite av dina ridbyxinköp - kika in och hjälp mig ;)

Tack på förhov!



2010-12-15 @ 21:38:38
URL: http://moashdb.blogg.se/
Postat av: N

sv: hahahahaha, a juste glömde bort det ;) <3

2010-12-16 @ 07:44:59
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Madde

Stackare! Du måste haft väldigt höga krav eftersom du gick igenom så många hästar. Vad är det första du tänker på när du kommer och ska provrida? Och vad menar du med exteriöra fel på hästen och vad försökte ägaren lura dig med? Tack för en bra blogg!

2010-12-17 @ 13:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0