Snart sportlov!

Kom precis hem fråns stallet. Red ut en sväng och Zantiago var jättepigg, ville helst galoppera hela tiden.
Nu är kemi-, spanska- och matteprovet gjort för den här vecka nu är det bara engelska läxan imorrn sen är det sportlov! :D Kommer behöva plugga massa då också men det kmr endå bli jätteskönt.
Nu är det bestämt att på lördag kl 14 ska jag och Pernilla på inervju om sommarjobb på ett ridläger, kul!


Murphys hästlagar

1. Om du kollar släpet ordentligt, så kommer bilen att få nåt fel.

2. Det finns inget sånt som en steril stallkatt.

3. Ingen märker nånsin hur du rider, förrän du faller av.

4. Den häst som gör minst nytta och är minst användbar i ditt stall äter mest, behöver nya skor var fjärde vecka och veterinär åtminstone en gång i månaden.

5. En hästs olydighet står i direkt proportion till antalet personer som ser på.

6. Sadlar du hatar blir aldrig förstörda, täcken du hatar kan inte förstöras, hästar du hatar blir aldrig sålda och lever längre än du själv.

7. Klippmaskinsbett blir slut enbart då när hästen är halvklippt. Klippmaskinsmotorer ger upp enbart då när du enbart har hästens huvud kvar att klippa.

8. Om du funderar om du glömde att stänga av vattenkranen i stallet så gjorde du det. Om du undrar om du band fast grinden till hagen, så gjorde du det inte. Men åker du och kollar, ja då gjorde du det.

9. En häst är inte tillräckligt, två är för många.

10. Om du rör dig 50 meter från stallet i dina finkläder så blir du smutsig.

11. Om en häst säljs för 5 000 €, då är det egentliga värdet inte mer än 3 000 €.

12. En okomplicerad häst kan förstöras med tillräckligt mycket skolning.

13. Man kan inte driva ett stall utan balband.

14. Hovkratsar emigrerar.

15. Vindstyrkan står i direkt proportion till hur bra din mössa är.

16. Det finns inget sånt som "den rätta fodergivan".

17. Om du ramlar av, så kommer du att falla precis på din senaste skada.

Stämmer faktiskt lite :P
Hittade texten här


Åh vad jag känner för att hoppa!


Kommentarer
Postat av: Annnnaaaa'

Hihi ! ^^

tack för att du tyckte till alltid kul att veta vad ni läsare tycker ! ;P<3

2010-02-25 @ 19:02:47
URL: http://koukila.blogg.se/
Postat av: Ronja

Sv: Jag var där läger tre, vilket var du på? :)

2010-02-25 @ 20:17:35
URL: http://ronjagrahn.webblogg.se/
Postat av: Ronja

Sv: Okej kul! :)

Asså jag vet faktiskt inte riktigt, jag har bokat en plats men på nått sätt känns det som att jag kommer lära mig mer genom att lägga pengarna på träning och tävling nu i vår med Arnie än vad jag kommer lära mig där på en vecka.

Jag älskar verkligen Nybygget på alla sätt, men dessutom var jag och mina vänner sent ute med att boka så om jag går är det ett läger som ligger på lite lägre nivå än mig..

Ska du gå nått läger i sommar? Läste att du skulle på intervju, vilket ridläger? :)

2010-02-25 @ 22:10:40
URL: http://ronjagrahn.webblogg.se/
Postat av: fridan

förstår det, jag lääängtar :D:D



och jag vill också hoppa :D

2010-02-25 @ 23:06:11
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: ebba

hahaha, klockren XD

2010-02-27 @ 09:49:06
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0