Sommar

Var ett tag sen jag blogga nu men har inte haft tid. Har varit på landet och var ju i skåne och provade några hästar. Men det var ingen som passade, provade 4 stycken. Har kommit fram till att jag är för stor för en D-ponny och två av dom jag provade var D-ponnyer. Skulle gå med en maxad D-ponny och den lite kraftigare modellen men kommer inte kunna tävla D-ponny sålänge till så det känns bättre om jag hittar en liten häst istället. De andra två jag provade var en valack och ett sto. Valacken kändes ganska bra, blev ganska lätt tung och stark men endå trevlig att rida och hade gått LB i hoppning och dressyr. Men eftersom det bara står ston i mitt stall och dom vill inte att vi släpper ihop med någon valack så måste han stå ensam. Jag vill helst inte låta en häst stå ensam och plus att den här hästen blev då väldigt orolig så därför vill jag inte ha honom.

Den andra var ett tolvårigt sto som var ganska omusklad just nu, hon hade inte tävlat något. Hon var ganska vinglig, ostadig i formen och gick mycket på bogarna. Kände att det kommer bli mycket jobb med henne men hon var annars en trevlig och otroligt snäll häst men det kändes inget för mig. Så hittade ingen jag ville ha där nere.

Det är svårt om man ska hyra att verkligen hitta en bra häst, oftast hyr man inte ut sånna men jag hoppas att jag kommer hitta någon. Om någon vecka ska jag provrida hbos Aud men jag är osäker på ifall hon har något sto, tror mest hon har valackar. Tror också hon har mest ponnyer men vi får väl se. Har hittat några hästar som är till salu men ska räkna på hur mycket mer det kostar att ha egen.

På tisdag åker jag till småland och kommer vara där typ 2 veckor så det kommer nog inte bli så mycket uppdatering då heller. Juste vi har köpt hund nu, har haft honom i 1 vecka och två dagar nu. Jättesöt liten pudel som antingen bli stor dvärgpudel eller mellanpudel. För ni som inte vet så heter själva rasen pudel men beroende på hur höga dom bli delas dom in i toy-, dvärg-, mellan- och kungspudel. 


En häst jag red i Skåne


En häst jag red i skåne


Zacke





Kommentarer
Postat av: sara

fina bilder :)!

2010-07-05 @ 11:22:45
URL: http://riider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0