Landet

Nu har jag kommit hem från landet och det har hänt en del konstiga grejer kan man säga. Vi åkte som sagt i fredags och med vi menar jag min syster, farmor, classe, hunden Zebbe och så föjde Peppe med också.

På fredan så bestämde jag, peppe och jessica att vi skulle ro, det var väldigt blåsigt och mkt vågor. Jessica och Peppe ville då se först att jag kunde ro när det var sådant väder. Så jag åkte iväg själv och rodde. Det var bara det att när jag kommit en bit började ena åran spricka och tillslut gick den itu. Så där satt jag mtt ute på skön och pga av att det var ganska strömt kunde jag inte komma ngn vart. Men jag hade kommit ganska nära en ö så använde mig av en åra för att försöka paddla mig i land, var inte det lättaste precis men lyckades till slut. Satt där alldeles själv på en öde ö och kunde inte komma där ifrån. Hade skrikit till Peppe och Jessica att åran var itu men dom hade inte hört men som tur var hade jag mobilen med mig så fick ringa till dom och berätta vad som hänt. Så dom gick skrattandes upp för att hämta farmor som sen fick fråga grannen om hjälp så kom dom och räddade mig . Haha men så kan det gå när man ror med misnt 30 års gamla åror X)

Nästa lilla roliga grej hände på lördagen. Jag, peppe och jesica rodde över till en ö, vi hade med oss Zebbe också. När vi gick runt och kollade lite sa Jessica "kolla det ser ut som en död säl där i vattnet" jag ba "Nej det är en sten" men när vi gick närmare sa Peppe "nej men det är ett dött djur", och rätt hade hon för där flöt en död älg, jätteäcklig var den. Haha vi åkte sen med rodbåten för att kolla lite närmare på den. peppe och Jessica satt bak och skrek som stukna grisar medan jag kolla lite närmare. Usch var verkligen äckligt!

Sen har vi gjort lite allt möjligt spelat kort och boul, kollat på ett hål i berget som var fylld emd vattnet men som vi tömde, åkt båt med mera.

Här kommer lite bilder


Jag strandsatt på en öde ö


Äcklig död älg


Jag och syster i hålet i berget


Peppe och jag


Kommentarer
Postat av: irma

Hej, kan du maila mig så kan vi byta bildlänkar?

/Irma

2010-06-27 @ 01:42:28
URL: http://izys.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du kikar väl in på min hästblogg då och då va? :)

http://emblems.blogg.se/hast

2010-07-02 @ 12:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0