Lördag

God morgon eller snarare god förmiddag!
Vaknade ganska sent idag, iaf för att vara mig. Vaknade kl 9 och har hittils ätit frukost och duschat. Kl 11:20 kommer Malin och hämtar upp mig, vi ska åka till runsten och kolla på 140, 150 som går där idag. Tina och Moa kanske också skulle med. Tar med mig kameran och fotar lite.

Glömde berätta hur det gick när jag red i torsdag. Red Aramis och vi fick träna på övergångar och serpentinbågar. Fick honom inte att lyssna ordentligt för skänkeln ibland men efter några övergångar mellan galopp och skritt gick det bättre. Har en tendens att också ge efter för mycket med innerhanden i galoppfattningen och då tappar jag honom.

 Han är ganska knepig och kräver mycket aktiv ridning nästan hela tiden, jag är för långsam i mina hjälper ibland. Vilket gör att han antingen inte går framåt ordentligt eller så börjar han vingla och studs hit och dit och låtsas helt plötsligt att han är jättekänslig. Men tycker faktiskt att det gick riktigt bra i torsdag och att jag fick till det ganska bra på honom. Bästa gången hittils som jag ridit på honom iaf.


Aramis och jag i vintras. Visst är han väl söt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0