Tisdag

Sry för riktigt dålig uppdatering men har gjort så mycket så har inte hunnit. Idag red jag barbacka. Först ut en sväng sen i ridhuset. Så himla skönt väder, red med t-shirt. Gick bra när jag red i ridhuset, tränade övergångar. Gillar att rida barbacka på honom, det går mkt bättre då.

På fredag ska jag åka någonstans med farmor och några till i släkten för farmor fyller år. Vet inte vart vi ska åka ngnstans, det är farmor som har bestämt det Men det kmr bli en överraskning på fredag . Det enda jag vet är att vi ska ha pass och vara på arlanda kl 17 på fredag. Så kommer vi vara borta tom måndag kväll. Ska bli jättekul!

Håller på och skriver en uppsats om hälsa och livsstil på idrotten och skulle kolla vad vissa matprodukter innehåller. Så hitta jag en hemsida där det stod hur vissa E-ämnen påverkade kroppen och kan säga att det inte var speciellt kul att läsa.
Vad sägs som E320: BUTYLHYDROXIANISOL (BHA)
Leverskador.
Lung- mag- och äggstockstumörer.
Lagras i kroppsvävnader.
Kronisk urticaria - utslag som kliar och svider.
Konjunktivit (ögoninfektion).
Huvudvärk.
Hudblåsor.
Hals- och bröstsmärtor.
Skapar patologiska förändringar i hjärnan och ökar aggressionsmönstren.
Fortplantningssvårigheter.
Fosterskador.
Dermatit
Cancer.
Astma.
Blodförändring.
Används i t.ex. potatismospulver, tuggummi, kakmix, torkade köttprodukter

Hemsida:
http://hem.passagen.se/enummer/enr03.html

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0