Hemma från Rocklösa

Kom hem igår från Rocklösa efter ha jobbat där på ett mamma/barn läger. Åkte ju dit i torsdags på em och såg tsm med Pernilla en clinic om löshoppning med unghästar och exteriör med mera. Väldigt intressant och lörorik. Den höll på länge, i fyra timmar. Lena som har rocklösa hämtade sedan oss därifrån. När vi kom fram till gården fick vi bo i lillstugan och klockan var ganska mycket så det var bara att packa upp och sen gå och lägga oss. På fredagen så gick vi upp klockan 7 och Lena visade oss allt vi skulle göra på mårnarna hedan efter.  Klockan 9 kom deltagarna 5 mammor med 5 barn. Hart varit en tuff helg och känner mig riktigt trött, men det har varit väldigt kul och så har vi fått jättegod mat så man orkade iaf. Från klockan 7 på morgonen till kl 10 på kvällen och de gångerna man vila var då man åt. Det vi fick göra var fixa höpåsar (typ 30st per dag), mata hästar, mocka, fylla på vatten, mata fåren och lammen med välling, hjälpa till i köket, kratta spåret på ridbanan, soppa i stallgången, hjälpa till deltagarna, när barnen red fick man springa med i traven, ta in och ut hästar med mera.

Är nöjd med Pernilla och min insats på rocklösa. Vi gjorde några missar men för att vara första gången tycker jag vi skötte oss bra. Nu vet vi mer hur vi ska göra till nästa gång. Vi hade tur med deltagarna också, de var jättetrevlig och lätta att ha och göra med. Snälla både barn och vuxna. En lyckad helg tycker jag iaf :)

Träffade Zantiago idag efter helgen och det kändes kul. Red ut och klättrade och han var väldigt pigg, ville inte skritta. Hoppade över några stockar också.

Glömde ta med mig kameran till rocklösa så blir tyvärr inga bilder. Men kommer en på Zantiago ist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0