Vart i London

Blev ingen bloggning igår pluggade hela dagen efter skolan och så var jag i stallet. Hade kemiprov idag och hade tänkt pluggat i helgen men blev inte så mkt av det så fick plugga som en tok igår istället.

Vi åkte iaf till London i fredags och kom hem måndag kväll och det var superkul! Bästa vädret fick vi också, 26-30 grader. Var inne i madame tussaud, såg big ben, london eye, shoppade lite kläder,  var på marknad, high park, båttur med mera. Behövdes lite paus mellan skolan och allt pluggandet. Tack till Malin som tog hand om Zantiago under tiden!

Idag red jag barbacka, först ut en kortius och skrittade fram sen red jag på volten. Gick bra, mycket lösgörande arbete, volter, skänkelvikninagr och övergångar. Kändes lite trött emellanåt men annars gick han ganska fint i form.

 Zantiago gjorde en riktigt fuling idag. Hade boxdörren lite halft öppen så skulle jag hämta en borste och medan jag gjorde det så gick han ut. Han brukar aldrig gå ut och han vet att han inte får det heller. Men iaf, så jag sprang ut från sadelkammaren och försökte stoppa honom men han forstatte gå och gick ut genom stalldörren. Fick lite panik då men som tur var sprang han in i Masalas och Nandas hage. Där sprang han och kollade runt och ville inte bli tagen. Så då gick jag därifrån och då kände han sig ensam och ställde sig vid grinden och gnäggade och då kunde jag ta honom. Lät boxdörren vara öppen sen igen men stalldörren stängd så han skulle kunna stå kvar i boxen. Han försökte gå ut en gång men då sa jag till honom och sen stod han kvar där. När jag sen sa att han fick komma ut lydde han mig. Konstiga häst..

Lite bilder från London

Big ben



Jessica, jag och Pappa

Vi i High Park

London Eye


Knäppis häst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0