Maskeraddressyr?

Såg en artikel i häst och ryttare att de på en ridklubb körd dressyrtävling med musik alltså kür fast det klädde ut sig också, maskeraddressyr helt enkelt. Tyckte det verkar jätteroligt och något som jag tror skulle gå hem hos många. Dressyr kan ibland bli lite för allvarligt och det ska vara väldigt stilig och prydlig, inget fel för den som gillar sånt men det vore kul att ibland skoja till det lite. Min pappa tycker det är skittråkigt att se på dressyr när jag tävlade det ibland och tror inte han är ensam om det, tycker själv inte det är så roligt att kolla så länge på de lägre klasserna.

Tänk då om man istället fixade till sitt eget program och valde musik till och klädde ut sig, man kanske visade upp som en berättelse på lillasjöljungfrun eller något. Skulle ju vara jättespännande att få fixa till allt själv, klä ut sig och alla som tittar måste ju också tycka det är kul. För varje nummer blir det något nytt och spännande, det måste även vara roligt att bedömma. Så bedöms hela ritten ungefär som i vanlig dressyr men även utstyrseln och musiken till det osv. Jag tror att fler hobbyryttare som kanske inte har det finaste dressyrhästarna skulle vilja vara med då allt inte blir lika spänt och allvarligt. Fler yngre ryttare skulle nog uppskatta det här väldigt mycket. Det behövs lite skoj och lek i dressyren idag tycker jag så maskerad dressyr vore en utmärkt ide att föra in på dressyrtävlingarna, eler vad tycker ni? ;)


Bilden tagen här ifrån


Kommentarer
Postat av: sofie

Hahah x)

2010-12-03 @ 20:52:09
URL: http://sofiesvensson.shapemeup.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0