Provridit

Har varit och provridit hästen jag skrev om igår och jag gillar den verkligen. Ganska känslig, väldigt lyhörd och uppmärksam. Jag är alltid väldigt försiktig när jag rider första gången så då blir det att jag inte kräver så mycket men hon kändes bra endå. Det är egentligen sådan här häst jag behöver för att lära mig. Har ju haft en seg ponny som inte vill gå framfåt förut vilket gör att jag glömmer bort att använda säte och ben med en häst som har lite motor, det blir liksom "den går ju redan framåt varför skänkla"? därför måste jag lära mig att rida den här typen av hästar och fånga upp energin tsm med ben och säte med mera för att få den att jobba ordentligt. Hon var iaf trevlig och rida och även att hoppa, hade bra teknik för att vara unghäst och jobbade på bra bak. Snäll i hanteringen och lugn annars, såklart lite tittig/uppmärksam på saker men hon är ju bara 5 år konstigt vore väl annars. Annica var med och kände inga fel på henne och även hon gillade hästen:)

Lägger in en liten film när jag provred henne idag :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du ser lite lång ut på den hästen!

Hoppas det går bra och att du hittar den hästen du söker.

Har ingen egen blogg men hittade denna när jag sökte på "provridning" :)

2010-11-20 @ 22:36:11
Postat av: Elin

Skulle helt klart kunna ha en större häst, men är just nu ute efter en mindre häst runt 160 pga av stallet jag står i. Tycker inte jag ser för stor ut för henne och jag kmr antagligen inte växa mer... Plus att hästen kommer bli ngt kraftigare då hon inte är färdigutvecklad än ;)

2010-11-20 @ 22:53:49
URL: http://elinpamlin.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej Elin!

Jag tycker inte du ser lång ut :) ni ser jätte söta ut tilsammans!

Kram Sofia! <3

2010-11-20 @ 23:02:26
Postat av: Anonym

Fin blogg!

2010-11-22 @ 19:51:10
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0