Why not learn to enjoy the little things - there are so many of them

Idag har det vart en bra dag. Fysikprovet som jag har fasat kändes faktiskt riktigt bra,  kanske inte alls fick många rätt men det kändes endå som jag kunde typ allt. Fysikprovet var under fysik och mattelektionen sen har vi rast på 1 och 1/2 h och efter det har vi spanska. Provet tog typ bara fysiklektionen så då fick vi ledig från spanskan och fick några uppgifter att jobba hemma med ist vilket gjorde att vi slutade halv 2 istället för kl 4. Va hos Ebba sen en stund ohc plugga lite kemi och spanska. Vi gick sen ut och sprang och ibörjan var det skitkallt, mina händer var som isbitar men man blev varm sen. Gick bra, kände mig på riktigt springhumör. Mamma ringde på en häst idag som låter riktigt bra, vi ska kolla på den på lördag. Det var min roliga dag :)

Haha den här låten lyssnade jag och Ebba på hemma hos henne.

Vi möttes på folktandvården (Jour d'amour)
(G. IV Uli - B. P. Resley - R. Svensson)

Det var en svinkall torsdag med ärtor och fläsk
Jag var bjuden till min moster
Ja, släkten den e' värst
Ty en ärta hård och karg
Trängde in i min emalj
Jag gav upp ett våldsamt tjut
Ringde, sa det var akut
Fick till svar - Vi drar ut nu idag!

Vi möttes på folktandvården
Kärlek som inte kan bedövas
En kram och en amalgam
En fyllning av en tand
Fick kärlekens låga i brand

Sen på skälvande ben över tröskeln jag klev
I väntsalen den grå snart elva klockan blev
Genom dörrn kom en blondin
I en rock så vit och fin
Hon mej ledde in med varlig hand
Till stolens vita läder fram
- Vi ska ta röntgenkort
Gapa stort!

Vi möttes på folktandvården
Kärlek som inte kan bedövas
En kram och en amalgam
En fyllning av en tand
Fick kärlekens låga i brand

Men salivsug i munnen 
Och en surrande borr
Då möttes våra ögon i en blick som blev fatal
Tänk att det händer att det tänder i en tandläkarstol
Låt mej kyssa dej innan jag förgås
Det känns som jag fått narkos
Vilken lycka, vilken jour d'amour

Vi möttes på folktandvården
Kärlek som inte kan bedövas
En kram och en amalgam
En ärta rätt och slätt
Blev bryggan till den dam 
Som röde vid min läpp

På folktandvården
Kärlek som varit plomberad
Fick fyllning utav guld
Nu blott för henne skull
En gyllene krona jag bär


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0