Duktig häst! :)

Godmorgon! 

Glömde skriva om ridpasset igår. Red ut em liten sväng och körde även lite tempoväxlingar på ängen. En gång när jag skulle samla fick jag verkligen till det, det var helt amazing! vilken känsla, det kändes som hon dansade. Jag kände hur hon verkligen trampade under sig och jobbade med hela ryggen. Dock så klarade jag bara att hålla det några steg, men det var första gången det kändes sådär för mig så är jättenöjd. Nästa gång kanske det blir 4 steg ist för 3? bara det går framåt är jag nöjd :) 

Galoppen kändes bättre igår också, jag fick nog hjälp av att vi var ute. Jag behövde inte underhålla henne lika mycket som dagen innan. Jag hade lite mer tryck och kunde ha kortare galopp. Några galopp språng var riktigt fina, där samlade hon ihop sig bra! men när inte jag klarar att hålla den galoppen längre så blir hon lite lång. Det kändes väldigt bra som helhet igår och Moa var iprincip känslig för min skänkel från början till slutet. Jag var verkligen noga med att hon inte fick slöa till någon gång. Även när vi är "klara" med arbetet och hon får långa tyglar ska hon ändå skritta på och det gjorde hon igår utan att jag behövde säga till henne flera gånger. Hon höll det tempot som jag ville.

Juste!! 5:e gången gilt blev det igår. För att rida till den här ängen som jag pratat om så behöver man gå under en lång, smal tunnel under motorvägen och det har inte Moa velat tidigare så jag har behövt leda henne igenom den. Idag gick hon igenom utan problem! Duktiga häst :) 


Fina Moa och hennes förra ägare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0