Hoppträning

Jag vet en häst som kommer ha träningsvärk imorrn. Det blev gymnastik hoppning idag och Moa blev helt sjöblöt. Vi fick köra serpentinbågar med fyra bågar och cavalettihinder längs sidorna. Sen hoppade vi även två hinder längs en långsida på ett litet fyrkanspår. Dagens övningar gick mest ut på att landa i rätt galopp. 

Ibörjan lyssnade Moa dåligt för min skänkel så för mig blev det mest träning på att få igång Moa och hålla tempo och få henne att lyssna på skänkeln och hände inget fick jag vara på en gång ordentligt med spöet så hon skulle lyssna. Ibörjan var hon rak som en planka men emellanåt sen kom hon igång bra och började röra på kroppen. På slutet så sladdrade det rejält uppe vid korset, så hon har fått jobba hårt idag. 

Det var ganska kämpigt och jag var minst lika svettig som Moa. Hon behöver bli mer lyhörd för min skänkel och jag ska börja bli extra konsekvent och nogrann med det där nu. Man får inget gratis av Moa och slarvar man får man en riktig ök till häst. Så nu är det skärpning från min sida! 

Tyvärr blir det varken film eller bilder från idag så ni får en gammal bild ist ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0