I'll keep on fighting to the end

Vad är det för väder vi får stå ut med? Det har ju regnat konstant hela dagen. Igår hade vi iaf någorlunda tur med vädret. Jag var ju med familjen och farmor och Classe hela dagen igår. Vi åkte till Siggesta gård och spelade minigolf och lite annat där. Det hade ganska häftig bana, den var lite annorlunda med måånga roliga "hinderbanor". Efter det åkte vi hem till Farmor och Classe och laga alla middag tsm och sen spela vi kort. 

Imorse red jag lektion för Linnea i regnet. Jag hade lite svårt att få med yttersidan ordentligt och jag har också en tendens att sitta mer på yttersidan det var lite extra mkt idag. Jag fick köra en del på volten med 10meters volter och sen även lite flyttningar m.m. Galoppen var OK jag själv är inte tillräckligt stark i min sits där, jag kan inte kontrollera och korrigera min kropp tillräckligt bra än. Jag tappar lite i min inverkan och sits men det går framåt så snart ska jag väl kunna hantera det också. Traven funkar mycket bättre och där är jag med i sitsen och kan parera mig själv mycket lättare om jag skulle hamna fel. På slutet fick Moa en jättefin trav med jämntakt bak och en bra form. 

Det är fortfarande ganska nytt för mig att rida en häst som är så pass känslig och då menar jag inte att hon är en het häst som går framåt så fort man tar i henne eller så. Utan att hon är en väldigt väldresserad häst som lyssnar på sitsen och hela kroppens inverkan. Det är så små detaljer som jag kan göra fel eller rätt som bestämmer hur Moa går. Det är det som gör det så svårt, att verkligen kunna var medveten om sin kropp och att inverka rätt och när det behövs. Förra ponnyn jag hade lyssnade ändå inte på de här hjälperna så det viktigaste var bara att jag satt någorlunda bra med en rak rygg och följsam sits. Nu är det så många andra detaljer som jag måste tänka på.

Det är det som är så kul med att rida Moa och hon tar mig steget närmare mina mål. Jag vill uppnå harmonisk ridning med det allra finste hjälperna men vissa hästar är så avtrubbade att de ändå inte kan lyssna på de här hjälperna. Moa däremot kan det pga att hon haft en sån fin grundutbildning. Jag får kämpa som tusan varje lektion och det tänker jag fortsätta göra. Jag vill lära mig och jag har den perfekta hästen att göra det på!
Bjuder på några bilder från igår :)
 


Classe på minigolfbanan



Farmor och Mamma





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0