Life is trying things to see if they work

Hej alla glada! Ska snart dra in till stan med Ebba och käka tjockis mat och se Spiderman på bio. Har varit hos moa i förmiddags och red lektion för Anna. Det gick riktigt bra, hon var verkligen på arbetshumör och rolig att rida. Tränade lite som sist på skänkelvikngarna och förvända galoppen. Stundtals jobbar hon verkligen jättebra och ibland orkar hon inte hela vägen. Men det har passet var hon lättare fram, mer energi, mer vikt på bakdelen, bättre lyhörd för mina hjälper med mera än sist jag red för Anna. Vi klev ett stort steg framåt idag :) 

Det jag gillar med Anna är att hon är lite lik Linnea (Moas förra ägare) i sättet hon lär ut och hon har verkligen hittat snabbt vad som funkar på Moa. Hon är även väldigt engagerad och rör sig över banan för att kunna se bättre osv. Vissa man rider för som dessutom är asdyra sitter bara i hörnet, säger typ samma sak, man får göra samma övningar och de kan snacka en stund i mobilen osv. Jag gillar tränare som verkligen försöker hitta lösningar, engagerar sig och som också kan lyssna på ryttaren. 

Film från dressyrträningen kommer senare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0