A heart that loves is always young

Dagens ridpass blev på volten. Skrittade först runt hagarna och guuud vad hon gnäggade mot en häst som står i samma hage som hon. Hon bara skrek hela tiden, asjobbigt. Men sen när vi kom in på volten och jag började jobba henne glömde hon bort det där. Jag körde lite rakrikting, tempoväxlingar, skänkelviknigar, samlad galopp och förvändgalopp. Hon var jätteduktig och hon är väldigt rolig att rida just nu. Masserade henne innan på de ställena där det behövs och stretchade bakbenen efter. Nu släpper jag ut henne helt på bete, hon får alltså inte gå in på kvällarna. Kommer väl göra det ibland när jag tycker det behövs men annars får hon sova ute. Hoppas hon inte blir trött bara. Annars idag har jag bara chillat och spelat kort med Ebba. Tänkte jag skulle ta en lång promis med hunden nu. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0