Dressyrlektion för Martin

 Första lektionen efter skadan avklarades idag. Red för Martin Ågervall vilket var första gången. Jag tyckte han var jätteduktig och rolig att rida för. Jag gillade hans tänk och han fick fram en positiv ridning. Jag förklarade för honom att hon just nu gärna skjuter ut vänster bakdel och tappar i höger. Så det blev mest arbete på volten där jag skulle tänka på att driva vänster sida mot yttersidan. Det blev lite övergånger, skänkelvikningar, förvänd galopp och rakriktning också. Moa kändes rikitgt fin och allt var för det mesta så positivt så hon försökte verkligen kämpa hela tiden. Jag måste hela tiden passa vänster sidan men hålla stöd och driva på yttersidan också. Min sits var bra men ibland sjunker skulderbladen ihop så det måste jag tänka på. Det var kul att rida få rida för någon igen. Martin tyckte Moa såg väldigt trevlig ut och sånt är alltid kul att höra :) Jag tycker Moa ser fin ut i hullet nu, gräset har gjort henne gott. Det är bara att fortsätta bygga muskler nu som gäller. 

Mamma kunde bara filma en kortis då hennes minne i mobilen är fullt. Men här kommer en liten del av lektionen iaf:

Spola fram till 1.31 så hamnar bilden åt rätt håll :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0