Rrise above the storm and you will find the sunshine

Red lektion för Anna i förmiddags och jag tycker hon var riktigt rolig att rida för. Äntligen en tränare som hittar på lite roliga övningar. Själva övningarna i sig var väl inte särskilt speciella men det blev mycket variation och hon hittade övningar för att lösa de "problem" som uppstod. Jag förklarade även för henne att hon just nu vill skjuta ut vänster bak så det blev mycket träning på detta. Blev även fokus på styrketräning. Fick rida lite allt möjligt som ryggningar, skänkelvikningar, övergångar, olika linjer, förvändgalopp, enkla byten med mera. Moa var riktigt duktig och försökte kämpa på även fast hon inte har styrkan att orka hela vägen alltid. Det är som sagt den där vänstra bakdelen som lever sitt eget lilla liv men den ska vi nog få ordning på. Anna tyckte vi var ett väldigt fint och trevligt ekipage :)

Efter jag hade varit i stallet hann jag bara vara hemma en snabbis och sen åkte jag in till stan för att jobba. Kom hem för ca en halv timme sen och nu ska jag ta och gosa ner mig i sängen. Godnatt på er! 


Haha den här är så klockren X)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0