Blääää

Jag brukar inte tro på otur (förutom A-brunnar) men jag börjar dagen med att ta sönder en spegel och sen dess har det känns som allt gått emot mig idag. Har varit ganska seg och borta i huvudet, förkyld och lite sömn. Så körlektionen imorse.. gick väl bra men jag glömde bort vissa grejer som jag egentligen har koll på. Sen hittar mamma en uppkörning i farsta som varit helt fullt innan, men då hinner någon ta den innan mamma hinner boka. Jag trodde det skulle vara varmt ute idag så tog bara en väst på mig när jag skulle till stallet. Måste vänta länge på bussarna och fryser IHJÄL.

Va tvungen att ta med mig hunden till stallet, annars skulle han vara ensam för länge. Vilket gjorde allt så osmidigt, trodde jag skulle kunna ha honom lös för det brukar inte vara så mycket människor där id den tiden. Men nu var det det plus en hund, Zacke blir så uppspelt. Han kunde helt plötslgit inte lämnas själv längre, skrek som en stucken gris när jag gick. Va tvungen att göra allt med ett koppel och en hund i handen. När jag väl skulle rida så tänkte jag ställa fram lite bommar på volten. Brukar låta Moa gå lös, fast hon står alltid stilla när jag bygger fram. Hunden släppte jag också då jag inte trodde han skulle kunna komma ut. Men det lyckas han med och smiter ut till stallet bredvid, han kom dock tillbaka ganska snabbt. Hästen får för sig att hon vill äta och går ut (finns ett ställe på volten där det är ett litet hinder som går ut) , där kliver hon över och är lös. Får panik, trodde hon skulle skena hem. Men hon stannar och äter som tur va. Asså, jag var helt bort i mitt huvud och skulle någon ha sett mig skulle hon tro att jag va hel konstig. Sen har hunden tuggat sönder kopplet medans jag red...

Nu är jag hemma och är hungrig och mår dåligt. Då ringer mamma och säger att hon inte kan komma hem ikväll, vilket betyder ingen mat. Det är alltid jag eller hon som lagar maten i det här huset. Pappa kommer hem sent. Jag har verkligen lust med att sätta mig till dukat bord idag. Haha jag orkar inte! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0