Hoppelihopp

Idag var det hoppträning på schemat! Andra hoppträningen för Caroline. Blev lite linjer och på slutet en bana, lite små skutt sådär, låg väl på 60-70cm. Ibörjan tyckte jag att det gick OK, vi fick inte till rytmen och hon höll på och krångla lite när vi kom nära någon annan häst. Lite stofasoner kom fråm då. Hon har börjat med att ha lite svårt att röra sig ordentligt när hon behöver bajsa när jag rider, när hon fått bajsa blir hon som en annan häst nästan. Måste kolla upp det där om det är något med fodret som gör att inte tarmarna funkar som det ska, jag tror att det är höet.

Så efter hon bajsade nu så fick hon damp! Blev rajser fart/bockningar i två varv. Sen när hon fått bralla kom den riktiga Moa fram. Sista rundan blev jättebra! Fina, runda språng, härlig galopp med energi. Jämn takt och tempo, allt stämde på sista runda. Känner mig lite ringrostig när jag inte hoppat ordentligt på ett tag. Tänkte försöka köra varannan vecka nu så det blir lite kontinuerligitet i det hela. Nu är jag hemma och ska laga lite mat, är ganska trött så går nog och lägger mig tidigt idag ;)


Första gången jag och Moa hoppade (ca 1 och 1/2år sedan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0