I don't wanna hold you if you wanna go.

Jag måste verkligen köpa nya kläder, känner mig som en lodis som går runt med gamla trasor, usch. Har ju faktiskt några presentkort och lite pengar kvar sen födelsedagen så i helgen ska jag shoppa! Idag har jag jobbat, sen åkte jag till stallet. Red ut med Emelie på Kira, vi red bort mot Jordbro i mörkret. Moa öste på och stackars Kira fick kämpa på för att hänga med Moa. Haha det är bra att de får röra på sig ordentligt. Jäklar vad hästen kan trava ibland asså, varför kan hon inte ta fram den traven i ridhuset för? Det gick bra iaf, inga älgar mötte vi!

Vi har fått svara på hundens blodprov som vi skickade in för att tag sen pga att han kliar och slickar sig över allt. Vi har provat med det mesta men inget hjälper. Nu visar det sig att han är allergisk mot kvalster! plus att han har sämre emmunförsvar vilket gör att han lättare får svampangrepp, stackars lilla Zacke. Men vi ska prova med något vaccin som eventullet kan hjälpa. Annars är det bara att försöka hålla allt så rent som möjligt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0