Lika som bär???

Har precis varit ute på en liten längre promenad med hunden. Även om det kan va sjukt tråkigt att gå ut med hunden ibland så kan det vara riktigt skönt också, speciellt på kvällen och med musik i öronen. Jag får tid att tänka och fundera om allt och ingenting, ingen som stör, det är liksom bara jag och mina tankar. Idag funderade jag på något som jag hade lust att skriva ner. Vet inte varför men kände att det var kul att skriva om och spara. Så då får det bli här på bloggen. Varning för långt inlägg!

Så det jag tänkte på under den här promenaden var på mig och min syster, hur olika vi är varandra. Även om det finns vissa likheter. Vissa tycker att vi inte alls är lika om vi tänker utseendemässigt och vissa tycker sig se lite likheter. Jag kan väl inte tycka att vi ser särskilt lika ut. Jag är brunett, Jessica är blond (naturligt). Jessica är lång, vilket jag iof också är men hon är längre. Hon har en smalare kroppsbyggnad än mig och snabbare ämnesomsättning vilket gör att hon kan äta precis vad hon vill utan att bli tjock. Jag däremot måste tänke ganska noga på vad jag äter annars blir jag fet som en kossa, typ. Våra matvanor är verkligen inte samma. Jessica blir lätt brun, det blir inte jag. Jag har spetsig näsa medans Jessicas är mer rund. Jessica har små och raka tänder, mina är större och snea. Jessica är snygg vilket jag inte är X) Men vi har båda ganska lika ögon, lite större, blåa. Båda har håriga (dock ljusa) armar haha. OSV.

När vi va små va Jessica den söta ungen som alla ville gosa med medans jag var den mindre söta men spralliga ungen som ville leka hela tiden. Det sitter väl lite kvar. Jag har väldigt svårt att sitta still och blir lätt rastlös. Jag vill ha mycket att göra. Jag är ganska målmedveten och planerar mina dagar. Jessica tar hellre dagen som den kommer, gillar inte att vara så aktiv. Hon tar det hellre lugnt hemma i soffan och sitter framför datan. Jessica har ganska lätt för att öppna säg och hon säger vad hon tycker och tänker. Jag har svårare för det och det tar en stund innan jag helt kan vara mig själv med folk, jag håller hellre saker för mig själv och tänker väldigt mycket. 

Jag har ganska höga krav på mig själv när det gäller att vara "duktig", altså när det gäller skolarbeten, hästen med mera. Jag kan bli väldigt knäckt om jag inte klarar av sånt, som till exempel prov. Jessica bryr sig inte på samma sätt, det är inte hela världen för henne. Hon har nog mer krav på sig själv när det gäller sitt utseende. Såklart har även jag de problemen vilket man som tjej inte precis är ensam om. Men jag tror Jessica känner mer att hon måste visa att hon är nåt med utseendet och personligheten och jag har mer varit att jag måste vara duktig för att betyda något. 

När vi spelade in filmer nör vi var små var jag "regissören" och som hade fantasin medan Jessica kunde agera och få det att se roligt ut, hon är teaterapan och jag hjärnan bakom det. Annars finns det ju andra grejer. Jag hoppar upp ur sängen när alarmet ringer, Jessica får man dra upp ur sängen. Jessica får värsta morgonfrillan, mitt ser ungerfär likadant ut som när jag gick och la mig. Jag gillar att träna, Jessica hatar att träna. Får Jessica pengar spenderar hon upp dem direkt medans jag alltid är mer för att spara. Jag gillar barn, Jessica gör det inte. När vi va små var Jessica väldigt mammig medans jag gick och gjorde saker själv. Jag var ganska bestämd när jag var liten, passade det inte mig kunde jag få raseriutbrott. Jessica var lite lugnare och snällare. Jag va jätträdd för tomen, Jessica inte alls. Jag hade alltid blåakläder på mig och Jessica alltid rosa. OSV.

Men vi har våra likheter också. Vi har ganska lika musik och filmsmak. Vi älskar tacos, djur och julen med mera. Även om vi inte alltid är så lika och bråkar så har vi alltid kommit bra överens. Vi kan umgås med varandra och varandras vänner. Vi har gjort det mesta tillsammans och hållit ihop. Nu får jag nog sluta skriva innan den här texten tar upp hela bloggen. 

Vad tycker ni? Syns det att vi är syskon?










Kommentarer
Postat av: Annica

Visst ser man att ni är syskon, tycker att ni är mer lika varandra utseendemässigt än hur ni är som personer. Du fick väl med det mesta men du har helt fel när det gäller utseendet. Ni är lika söta/snygga båda två. Puss!

2012-11-06 @ 11:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0