Your heart is free, have the courage to follow it.

Den årliga julmarknaden är nu avklarad. Nu brukar julkänslorna komma lite smygande. Jag älskar julen, så himla mysig. Snart dax att shoppa julklappar!

Jag red för Anna imorse. Anna tog fram tre upphöjda travbommar. Fick variera avstånden och tempot. Hon la även ut koner på volten och så fick jag räkna travstegen mellan varje kon och till bommarna för att få in samma takt och tempo. Hon bär sig bättre i högervarv vilket gjorde det lättare att få in ett flyt även om hon är lite styvare i högervarv. Hon jobbade bra över bommarna, några gånger fick jag till den där passagekänslan över bommarna. Utöver bomövningarna körde vi galoppövergångar från trav. Vill få en lite tydligare fattning och mer vikt på bakbenen, hon blir lite lång i fattningen. Övergången ner till trav är mycket bättre. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0