Faith makes things possible not easy

Om jag hade gått i skolan hade jag varit glad över det kommande höstlovet men nu gör jag ju inte det så jag får vara glad över annat istället. Jag red Moa imorse. Red i ridhuset och tog fram lite bommar. Moa tycker alltid det är kul att få skutta lite. Det gick bra. Använde en övning där hon får variera galoppsprången. Hon har verkligen blivit bättre på att bedömma avstånd och anpassa galoppen efter avstånden, vilket hon inte alls kunde när jag började hoppa henne. Då flög benen hit och dit.

Efter ridpasset kom Petra och laserbehandlade henne. Vilket var första gången. Moa tyckte det var jätteskönt. Hon reagerade inte så på något speciellt ställe. Däremot var hon lite spänd i vänster hals och på bogarna, så där skulle jag massera. Annars skulle jag vara rädd om henne sa Petra, det är ovanligt att en häst inte reagerar mer på nåt ställe. Red ut en gång i somras med Petra efter skadan. Petra tyckte Moa hade satt massa muskler sedan sist hon såg henne, hon tyckte hon såg väldigt fin ut. Så det var ju kul att höra, även om vi har en del kvar tycker jag. Man blir ju lite hemmablind så det är alltid kul när folk som inte sett henne på ett tag ser en skillnad. Tydligen kan de bli väldigt pigga efter en sån här behandling, så jag får säkert hålla i mig nästa ridpass ;)


Dagens ridövning


Min lilla sötnos idag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0