The less you care the happier you'll be

Hej, hej! Har ridit för Anna i förmiddags. Moa tyckte det va lite extra kul att öka galoppen idag, det blev några bocksprång, höstkänslor kanske? Haha Anna tror jag skulle passa som beridare, skulle säkert va jättekul men då får man nog räkna med att leva fattigt ett tag. Annars tränade vi mycket på att hon skulle vara positiv, rörlig, mjuk och smidig i kroppen. Det blev lite flyttningar, övergångar, tempoväxlingar och variation av formen med mera. Jag tyckte hon kändes bra idag, hon lät mig komma ner lite mer på vänster sidan där hon inte brukar göra det. Hon släpper vänster sida och trycker upp höger sidan istället när hon vill komma undan. Jag tycker hon har börjat få en lite luftigare trav och kvickare bakben och rörligare, men det viktigaste som vi har fokuserat på nu är att hon ska vara positiv till arbetet. 

Igår red jag ut och Moa va så grymt duktig. Från början till slut och det är inte ofta det händer. Tränade mycket rakriktning och övergångar/tempoväxlingar. Red på pelhamet. Hon jobbade jättefint, hon tog verkligen för sig och lyssnade väldigt bra. Även fast det var mörkt och det prasslade lite här och var så koncentrerade hon sig på mig. 

Går över till Ebba en stund, ska övningsköra senare ikväll. 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0