I won't give up on us

Tävlingen igår blev pannkaka. Allt gick fel. Stressade dit. Hon kändes stel som en pinne på framridningen, fick inte igenom någonting. Inne på banan så var underlaget tungt och blött, jag red ju sist också. Lyckades rida åt fel håll efter första delen, klantskalle säger jag bara. Sen tyckte jag bara att Moa kändes stel och studsig, ouppmärksam och efter första galoppen bad jag om att få utgå för jag hade tappat humöret helt. Var sjukt irriterad. Felet låg nog i att den här tävlingen blev så oplanerad. Jag hade inte tränat programmet alls, hann inte rida Moa i fredags eller lördags vilket säkert var anledningen till att hon kändes stel igår. Jag kände mig på ganska dåligt humör hela dagen vilket resulterade i dålig ridning. Aja, har lärt mig av de här misstagen och kommer igen nästa gång.

Idag har vädret varit suveränt, jag har varit på strålande humör. Myst med Moa och ridit ut en härligt ridtur och Moa var helt fantastisk. Red med pelhamet och jobbade henne iprincip hela tiden, jättefin var hon! Rider jag bra och är positiv går hon som en klocka. Hon är så fin på hösten och våren när hon är svart och pälsne blänker, tyvärr måste jag klippa bort det där fina. För hon blir minst lika svettig.

Nu ska jag snart åka in till stan coh möte upp några kompisar. Chillar en stund och sen tänkte vi kolla på bio. Vi funderade på Magic mike eller en oväntad vänskap, vi får väl se vad det blir ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0