En värld full av liv

Strax dags att dra till jobbet. Slutar 16 idag iaf, skönt. Red ju för Anna igår och Moa går verkligen bra nu. Hon kändes dock lite trött igår men hon brunstar och fäller så det kanske är därför. Anna blev lite sen så innan hon kom  tränade jag mycket på att hon skulle komma ihop, lyfrta fronten och få vikten på bakbenen. Jag red en mer samlad galopp och jobbade med den förvända som funkar väldigt bra på henne då det tvingar mig att ha koll på yttersidan. Efter galopparbetet blev hon himla fin och då fortsatte jag med lite tempoväxlingar i trav. När Anna sen kom jobbade vi i lite lägre och rundare form. Då fortsatte vi med att lossa bogarna och aktiviteten i bakbenen med halter, sidvärs, övergångar, bogen in osv. Riktigt duktig va hon, det är bara att fortsätta så att hon blir starkare och klarar av mer. Nästa vecka ska vi prova med kandar på henne, det har hon ju gått med förut men jag har aldrig ridit med det.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0