Holaaa

Svettade som en gris på gymmet idag, va seriöst bastu där inne! Lär väl gå som en steloperarad gammal tant imorrn av träningsvärken.

Trodde Moa skulle vaccineras idag men det va visst imorrn, ibland är jag lika virrig som fiskdoris. Moa red jag först ute i ca 20 min, började med att lossa henne i halsen och bogarna. Gick in på volten och övade framförallt rakriktning och övergångar skritt-galopp och enkla byten. Om jag sitter rakt och inverkar rätt så gör hon rätt, enkelt? Det låter enkelt men att göra rätt är inte alltid så lätt. Eftersom jag inte alla gånger få kommer ner på vänster sittben så skjuter hon gärna ut vänster rumpa i övergången ner till skritt och drar sig till vänster. Men efter hårdkoncentration och beslutsamhet från min sida så lyckades jag få henne att gå rakt och komma ner på vänster sittben. Moa är väldigt bra på det sättet då hon är väldigt känslig för sitsen och hon är så pass välriden att hon lyssnar på de hjälperna. Allt hänger på mig hela tiden, gör jag rätt gör hon rätt.

Ikväll händer inte så mycket för mig. Lär väl sluta med en romantisk filmdejt med min kära dator och somna med den lutandes mot mitt bröst och drömma mig bort... Jag vet att ni blir avundsjuka nu, men lugn, ni hittar säkert den rätta en vacker dag<3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0