Horses, they can be a lot easier to love than humans...

Idag har jag verkligen inga planer, inget jobb, alla vännerna jobbar eller går i skolan, Madde har Moa, mamma har bilen, det är bara jag och hunden idag typ. Men eftersom jag bara inte kan sitta och häcka hela dagen tänkte jag faktiskt städa huset, så slipper man det klassiska föräldrartjatet när de kommer hem. Åker till gymmet ikväll.

Måste berätta om ridlektionen igår för Martin som gick så jäkla underbart amazing bra! Velade först med om jag ska skulle rida med kandaret eller inte, var några månader sen och tycker hon har känts OK på det. Har iof inte ridit med det många gånger och vill helst inte anvönda det för mycket. Men eftersom jag vill upp i de klasserna och behöver öva mer själv på att ha koll på fyra tyglar så bestämde jag mig för att ta det. Och det var helt rätt val idag.

Direkt i uppvärmningen var hon på hugget, så mycket energi och vilja, fanns inget stopp. Men i Mos fall är det bara positivt eftersom hon är så pass lydig ändå så när hon får mycket energi får man bara massa att jobba med istället. Vi körde ganska basic, var över ett år sen jag red för Martin. Jag sa att vi framförallt behövde öva på rundheten och stadigheten (säger man så?) i formen. Så det blev lite övergångar, jobb på volten, förvändgalopp och skänkelvikning. Jobbade också mycket med ställningen och i höger vill hon gärna trycka ut vänster bogen för att slipa jobba med höger bak. Jag får inte komma ner helt på höger sida och blir stark i min högra arm. Så det är något vi måste öva mer på.

Men i allt vi gjorde så hade hon en himla bra energi, flyt, bra form (väldigt rund och fin även om hon släpper lite ibland), amitiös till max, ökningarna var helt underbara och jag svävade verkligen på moln efter passet. Fan att inte någon var där och filmade! Martin tyckte hon hade blivit jättefin och såg att hon hade musklat på sig, blivit starkare och stadigare. Vi ska bara fortsätta i samma spår och stärka henne mera. Han tyckte vi kunde starta en MSV C i vår också och som det kändes igår så tror jag också det men jag har att göra med ett sto så vi får se hur allt utvecklar sig. Ska mest bara försöka komma ut så mycket det går. Har verligen fått tillbaka ridglöden igen och nu ska jag verkigen köra på!

Underbara, underbara häst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0