Galoppintervaller

Ridslingan som det har hållit på med under ett tag nu är äntligen klar och den är helt underbar! Snön ger det perfekta underlaget också. Eftersom inte Moa fått galoppera ute på 2 och 1/2 vecka bestämda jag mig för att köra galoppintervaller med fröken. Vilket var mer än uppskattat från Moas sida. Det märks att hon älskar att ridas ut. Körde 5-6min galopp, lika länge skritt osv. Focuserade idag bara på att hålla en jämn och fräsch galopp, struntade iprincip i formen, den kommer oftast av sig själv efter en stund.

I skritten varierade jag med lite arbete också, varierade formen, flyttade bogarna, halter och lite ryggningar. Jag var vädligt tydlig med att hon skulle lyssna och få det gensvar jag ville ha. Hon kändes väldigt loss och fin i bogarna, högerbogen kändes bättre men det är fortfarande hennes svåra sida. Är väldigt nöjd med min lilla tös idag och hon tyckte nog att det va lite jobbigt med galoppintervaller, hon frusta och fnös och var inte lika överspeedad som hon brukar vara på hemvägen annars. 

Min söta "ponny" med vetekudde på baken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0