Hur är det här i England?

Godmorgon! Idag är jag ledig. Skönt att de har lagt in en ledig dag i veckan. Tänkte jag skulle kolla lite på när de rider här på förmiddagen, bra om jag lär mig lite ord osv. Eftersom jag inte ridit så mycket än kan jag inte berätta så mycket om det men kan berätta lite hur det ser ut, människorna och vad som allmänt är annorlunda från Sverige.

Huset är lite som en labyrint, ganska lågt i tak. Vårat hus som vi arbetare bor i sitter ihop med familjens hus via en gång. Det är ganska många dörrar och en del gångar. Inredningen är lite äldre, inte så stilrent som vi brukar ha det i Sverige. Man är ju så bortskämd med vatten i Sverige men det går att dricka vattnet här. Luktar lite apa ibland. Duchen sprutar minimalt med vatten och det finns två kranar i handfatet på toan, den ena iskallt och den andra jättevarmt. Men de sitter så långt ifrån varandra så det går inte att blanda vattnet så får tvätta ansiktet i iskallt vatten, haha. Mitt rum är mysigt och ganska stor, har mycket förvaring och ens törre säng än hemma. Sen har vi ett kök som sitter ihop med vardagsrummtet. Lagom stort kök, tv och soffa.

Själva gården har ett större stall med 10 boxar som även sitter ihop med ridhuset. Sen har de 7 uteboxar (Frontyard), sen tre uteboxar precis utanför det stora stallet, sen har det ett stall bakom ridhuset (backbarn). De har väldigt stora boxar hästarna, som fölboxar allihoppa. Det har blandat med hingstar, ston och valacker. De yngsta tvillinghästarna som jag tycker är så söta är två år och den äldsta som är en ponny är 29 år. De flersta är mellan 7-9år. Många fian och välmusklade hästar att titta på. 

Den englska vinterna är mildare och det är som April nu. Plusgrader, frisk vårluft och lite sol blandat med regn. Det är kallt för dom och hästarna har tre täcken på sig inne! Haha min har ett täcke ute när det är -10 grader. Och i det här fallet skulle hon få va naken inne. 

Vi som arbetar här är just nu 6 stycken. Men vi är fyra som bor här. En är lite äldre och det är hon som irincip säger åt mig vad jag ska göra. Alla är jättetrevliga och snälla. 

Ja vad mer kan jag berätta. De har ungefär samma mat i affärena, dock inget smågodis :( mer snacks och kakor. Inte lika stor sortiment av nyttigheter men ändå så jag klarar mig på den fronten. Haha engelskmännen är väl inte så kända på att äta nyttigt. De som är här med mig äter typ sockerflingor eller snacks till frukost. Och värmer typ pizza och äter chips sen. Men det verkar överleva ändå ;)

Vet inte om jag får lägga in bilder på hur det ser ut här så ni får en bild på mig i flyget:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0