Skrittarbete

Gymmade med Ebba i förmiddags. Körde först 25 min på crosstrainern, sen bara armar och avslutade med lite intervaller på löpbandet. Gymmade sammanlagt i 1 och 1/2h. Senare på eftermiddagen åkta jag till Moa. Pysslade och sen masserade jag både vänster och höger bak innan ridpasset. Red ut och skrittjobbade henne i lite mer än 1h. Började med att skritta henne på långa tyglar ca 30 min och var noga med att hon verkligen skulle skritta på framåt. Sen började jag jobba med bakbenen och bogarna. Därefter fick hon pulsa i snön i ca 10 min och sen skritta på lång tygel hem igen. Hon hade en väldigt bra skritt och rörde sig trevligt, framförallt på slutet. Hon va framme och rörlig. Flyttade sig bra gjorde hon också även om man får vara på henne lite extra ibland. Hon va lite kort och stum i högerbogen dock så det måste vi jobba vidare på så hon lossnar där. Känns mycket bättre i vänsterbogen.

Hittade ett videoklipp på youtube som jag tyckte va intressant att se. Jag gillar att studera hästar i rörelse och här pratar det om skritten, vad som är en bra skritt och inte. Den gick inte att bädda in så ni får länken istället: http://www.youtube.com/watch?v=Rdd4RektXrU


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0