Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.

Red ut på Mois idag. Red mot gravfältet. Gick att trava på vissa ställen. Annars blev det mest skrittarbete. Gick in på en oplogad liten parkeringsplats där hon fick pulsa i snön en stund också. Hon va väääldigt pigg och ganska tittig, hade jag galopperat hade hon nog exploderat. Men hon skötte sig ändå bra när vi fick möta två stora lastbilar. Hon jobbade jättefint även om jag fick passa henne ordentligt med halvhalter, halter och ryggningar så att hon inte skulle springa iväg. Jag fick rida helt enkelt ;)

Sa upp mig från jobbet idag, börjat med packlista och planerat lite vilka som ska ta hand om Moa när jag är borta ibörjan. Kommer troligtvis bli min faster, Anna och mamma. Ska boka flygresa när pappa kommer hem.  

Har gjort en gloslista på 60 ord som jag tror kan va bra att kunna, här är några engelska hästord:

Grep - Fork

Grimma - Halter

Gödsel stack - Dung heap

Havre - Oats

Skänkelvikning - Leg yielding

Galoppbyte - Flying change

Öppna - Shoulder in

Förvänd sluta - Renverse

Diagonal sluta - Half pass

Förvänd galopp - Counter canter

Mocka - Muck out
 


Mikael Eilberg (sonen) på Farouche, antar att det här är från unghäst VM som han vann. Inte så haj på tyska ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0