take me back to the paradise city where the grass is green and the girls are pretty

Nyss hemkommen från stallet. Har ridit för Anna och det gick jättebra. Vi jobbade mest med skritten, något man lätt brukar glömma bort. Jobbade då med sitvärs, halter och ryggningar. Sidvärs gjorde hon så himla bra, flyttade med en lättehet åt sidan. Vi har verkligen jobbat hårt med det. I höstas efter skadan gick det knappt alls, jag fick banka mig gul och blå och Moa bara stannade och tjurade. Sån himla förbättring! Jag fick rygga på en liten volt istället för rakt, vilket var lättare åt vänster än åt höger. Det var ett bra sätt att få loss bogarna på henne och även bakärran. Ska använda mig mer av det. Vi avslutade med lite arbete i galopp. Är riktigt nöjd med passet!

Det som ska göras resten av dagen är att gå ut med hunden, lovat mamma att städa, gymma och ikväll fredagsmys med Ebba standard. Kommer få tillbaka mitt gamla schema på donken, hon skulle fixa det så fort som möjligt. Skönt, I need money.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0