Proteinbars med chokladsmak

Första gången jag gjorde proteinbars och de här blev riktigt goda.

Recept
4 dl glutenfri havregryn (eller vanlig)
0,5 dl hackade nötter, jag ahde pecannötter
2 dl proteinpulver med chokladsmak jag blandade dock mitt vanliga proteinpulver (ca1,5dl) med 0,5dl raw kakao
2 msk riven kokos
1-3 msk kokosmjöl
0,5 dl Renee voltaire choklad- och hasselnötssmör.
0,5dl mandelsmör
1,5 msk honung eller agave sirap
0,75 dl soyamjölk eller annan mjölk.

Blanda alla torra ingredienser i en bunke och alla blöta i en annan. Häll sedan i det blöta i det torra och rör om ordentligt. Klä en form (ca 15X15) med plastfolie. Häll i smeten och täck även smeten med plastfolie. ryck ut så det blir jämt överallt. Lägg in i kylen över natten. Håller i kylen 1,5 vecka och frysen 2-3 månader.

Inspiration tagit här ifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0