tänker aldrig mera gå med tunga steg

Ibland känner man sig bara så trött på allt och alla. Det är verkligen jättesvårt att känna sig nöjd i dagens samhälle. Varför kan vi inte sluta klanka ner på andra? Varför kan vi inte sluta lägga oss i andras liv och deras livsstil? Jag kan känna mig så otroligt pressad och få ångest över att jag inte är på ett speciellt sätt, gillar att göra vissa grejer osv.  Det är inte konstigt att (speciellt vi ungdomar) känner oss stressade för samhället har målat upp en omöjlig bild att leva efter. Vi är alla olika och vi blir lycklig av olika saker. Jag kan känna mig väldigt lycklig, bekväm och nöjd i vissa sammanhang och med vissa personer. Sen finns det stunder då allt mitt självförtroende bara trycks ner och jag blir stressad i situationen och tycker att det är något fel på mig. Fast egentligen är det inte det... Varför kan man bara inte acceptera att såhär är jag, det här gillar jag att göra och jag behöver inte anstränga mig för att passa in överallt. Det tar så mycker energi att jämföra sig med andra, det går inte att va perfekt. Det är förvirrande, jobbigt och meningslöst. Man ska stå för det man tycker om, umgås med sånna som höjer än och leva sitt eget liv. Vi är den vi är och det ska vi vara nöjda över!

Loving Life Quotes   Never forget who you are meaningful quotes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0