tipptopp

Har kännt mig allmänt glad och på bra humör idag. Till skillnad från igår, haha det kan verkligen gå upp och ner fort. Red för Anna imorse och det gick jättebra. Red med nya kandaret och bettet och det kändes mycket bättre. Hon va lättare i handen och kändes villigare. Vi övade förberedande för galoppiruetter (Kyras rutspår) och förberedande för galoppbyten. Sen jobbade vi även med den lite med förvändsluta i förvänd galopp. Det som behöver jobbas på är just själva samlingen och det sättandearbetet, hon behöver även komma upp lite mer i fronten. Det är ju framförallt viktigt om vi ska få till galoppiruetterna sen och även i bytena. I höger varv skjuter hon ut och in vänster bog och flyttar mig lite till vänster i sadeln. Måste vara noga med yttersidan och att jag verkligen sitter rakt i sadeln. Sen är det alltid smågrejer som kommer upp när man rider. Men hon kändes väldigt mjuk, lyhörd, loss och för det mesta bra takt och tempo i det hon gjorde. Väldigt sammarbetsvillig och rolig att rida. 

Har jobbat resten av dagen och hade kvällsfodringen nu precis. Mamma betade Moa under tiden, bara det jag har betat henne har gjort att hon fått lite mage. Hur kommer det bli i sommar då undrar jag? kommer få rida runt på ett fläskberg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0