I'm a big big girl in a big big world

Vad vill jag egentligen? Den fråga har jag ställt mig hundra miljoner gånger. Är så säker i vissa stunder på vad jag vill eller vad jag tror jag vill men egentligen har jag ingen aning. Sånna här tankar kommer framförallt upp som nu, när jag är ensam och inte har några planer. Det gör mig stressad, som att jag slänger bort tid. Helt plötsligt känns det som jag inte har någon och allt jag gör är meningslöst.

Vad är livet till för egentligen? Jag vet att jag har så mycket, familj och släkt som bryr sig, många riktigt bra vänner som alltid ställer upp, världens bästa häst, tak över huvudet, mat på bordet, två jobb och lyckas oftast alltid hamna med rätt folk och sällskap. Och ändå känns det som jag inte har någontning eller så kanske det bara är känslan av att något saknas? Eller är människan byggd så att vi aldirg kan bli nöjda och bara vill ha mer? Skulle det hjälpa om jag kom bort härifrån, åkte utomlands, upptäckte världen? Har jag varit här tillräckligt länge nu för att behöva något nytt? en ny start? Men samtidigt skulle jag då lämna tryggheten, allt jag byggt upp och alla jag känner. Så kanske ska jag bara stanna här i stockholm, plugga och leva vidare med samma vardag som jag nu har. Livet är en stor gåta för mig. Vad är värt att leva för? Vad ska man kämpa för? Kan man leva lyckligt? Eller ska jag bara acceptera att samhället ser ut såhär, det är så jag måste leva? Så många frågor utan svar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0