Don't you ever say I just walked away I will always want you

Idag har det jobbats och varit hos Moa. Hade morgonfodringen imorse och red sen Moa i samband med det. Värmde upp ute runt ängarna och sen in på volten. Tyckte hon lyssnade lite sådär på mina hjälper så började med att rendodla dem. När hon sen kom igång och lyssnade bättre jobbade jag med den förvända galoppen. Något jag ahr problem med i det enkla bytena är bytet från höger till vänster, då skjuter hon ut vänster bak och hlger bog och kråmar ihop sig. Men är jag i förvändgalopp (vänstergalopp) och gör övergångar i förvändagaloppen och för högerbogen utåt mot staketet så fattar hon vänster galopp rakt. Hon tvingas föra in bogen och vänstrabakbenet på det vises. I högerförvända så jobbar jag i "vänsteröppna" för att få in vänstra bakbenen och in högerbogen. Mycket bra övningar som funkar på Moa.

Efter stallet blev det jobb. Skulle väl egentligen gått ut nu ikväll men det blev inte av nu så ligger och myser i sängen istället. Behöver väl egentligen sova så det kanske va lika bra det, även fast jag va sjukt taggad på att dra ut.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0