Fort ska det gå

Bara en vecka kvar på februari sen kan man väl säga att det går mot ljusa tider iaf? Sommar och sol ja tack! Har varit i stallet nu här på morgonen. Igår red jag för Anna, blev mest galopparbete. I enkla bytena från höger till vänster vill hon gärna skjuta ut vänsterbogen i övergången så för att lossa på det fick jag rida på kvartslinjen och rida öppna men motsälld. Vänster varv var hyfsat lätt, där är hon stabilare och har lättare för att flytta högerbogen. I höger galop fick jag dock kämpa på lite mer. Det märks att det är jobbigt för henne, men även om det blev lite vingligt och urfas några gånger så är hon mycket mer reglerbara än vad hon var förut. Det går att rätta henne, så om vi bara får några gånger till på det här så kommer det sitta sen. Jag och Moa brukar vara duktiga på våra hemläxor ;) Förövrigt var hon väldigt fin, jäkligt fin galopp sista kvarten. Vi körde ganska hårt och intensivt och pressade på henne lite extra.

Så trodde att tösen skulle vara trött idag men icke! Direkt när vi kom ut och bara skulle gå till ridhuset höll hon på och trampade och skakade på huvudet. Det är sällan hon gör en sån kraftansträning ibörjan. Jobbade henne först från marken vilket gick bra, pigg och lite busig ibland. Skulle sen låte henne få springa av sig lite på volten undan töm. Körde lite övergångar först, gick bra det. Sen gick vi över till höger galoppen och där small det, bockningar, stegra och skena i full kareta runt, runt och runt. Kunde tillslut inte hålla henne! Men efter den lilla rodeoshowen skötte hon sig fint igen, blev mycket lvergångar skitt/galopp efter. Men var väl nåt som var tvungen att få komma ut, hon blev jäkligt fin efter det iaf. Knäpphäst...

Nu ska jag snart dra till jobbet efteråt blir det födelsedagsfirande på restaurang, Jolle fyller 20! Bra avslut på den här fredan med andra ord!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0