Dressyr på volten

Dressyr på volten med fin Moa. Jag tänkte hela tiden på att vara så fin och känslig med hjälperna som möjligt, jag tänkte också på att vara konsekvent. Det gick rikitgt bra och Moa blev känslig och fin väldigt snabbt. Jag gjorde lite allt möjligt, skänkelvikninar, tempoväxlinar, halter, halvhhalter, volter och öppna. Skitfin i traven, lite mer tryck skulle behövas ibland men hon trampade under sig ganska bra och hade fin energi.

Galoppen var helt OK, skulle velat att hon trampade under sig och kortade upp sig mera. Provade med lite förvänd galopp men hon bröt av några gånger. På slutet körde jag ökningar längs diagonalen och jäklar vad hon sköt iväg där. Blev jätteglad att hon lyssnade på mina små hjälper och på en gång. Dock så blev hon något lång i ökningarna men idag ville jag bara att hon skulle lyssna framåt.

Är riktigt nöjd med min ridning idag, det kändes som om vi tog ett steg framåt.



Snart kan jag få henne så här fin, bilden är på Moa och hennes förra ägare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0