Över förväntan

Tävlingen igår gick över förväntan. Den här veckan har varit en riktig downperiod för Moa, vädligt ovillig och tjurig. Knappt fått henne framåt vissa gånger. Funderade på att inte åka på tävlingen men beslutade mig för att åka iaf. Programmet gick bättre än vad jag trodde, red bra vägar, hon gjorde det hon skulle, formen var ganska bra, det blev dock väldigt försiktigt. Skulle önskat mer energi och lite mer ihop men jag fegred lite med tanke på hur hon varit i veckan, ville inte få fram några tjurigheter. Men hon var stadig och ganska avslappnad. Fick 8:or på ökade traven men bara en 4:a på ökadeskritten. Vi fick 64,33% och som kommentar "trevligt, lite blygsamt ridet". Vilket jag håller med om. Vi kom precis utanför placeringen.

Men jag undrar lite på domarens bedömning ibland. Det var en tjej som gjorde massa fel och hästen gick seriöst som en kratta och hon fick typ 65/68% och en annan tjej som det såg ganska trevligt ut fick bara 60%. Blev riktigt förvånad över vissa resultat men det är ju en bedömningssport. 



Resultat LB:2 Högvretens ryttarförening


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0