:)

Åkte upp till Hööks idag för att byta ett par bensydd jag fått i julklapp. Men det benskydden som jag ville ha fanns inte kvar. Tittade på ett par thermobyxor där men det fanns inga kvar i min storlek.  Däremot så hittade jag en julklapp till Nell com jag tror hon kommer gilla. Eftersom jag inte hittade några thermobyxor eller benskydd åkte vi sen till Lyckås. Där hittade jag ett par thermobyxor och benskydd som jag ville ha men det fanns bara i svart och jag vill ha brun. Men dom skulle finnas i brun på lager så hon skulle köpa in sånna åt mig.

Red Zantiago i ridhuset idag. Värmde upp ganska länge och förökte få honom väldigt rund och låg i formen. Få honom att söka sig framåt neråt och bli avslappnad. Han har varit ganska spänd på sistonde tycker jag. Men idag gick det riktigt bra. Han var väldigt avslappnad. Jag började sen succesivt fånga upp honom och krävde mer av honom. Red mycket lösgörande arbete, serpentinbågar, 8:or, volter osv. Körde även lite övergångar mellan galopp och skritt och där hade han svårt att lyssna i skritten, taggade till ordenttligt och ladde för galoppen hela tiden. Men han var väldigt fin i galoppen iaf. Det allra sista jag gjorde var att rida igenom LB programmet och han skötte sig bra igenom hela det var bara jag som missa lite i galoppen. Tempo, takten och formen var bra.

Nu ska vi snart få gäster, pappa fyller år idag. Grattis till honom.  


Min lilla systers hamster dog iförrigår, Här är hennes grav
R.I.P ♥




Kommentarer
Postat av: N

Oooh, har du köpt julklapp till moi? :P <3

2009-12-29 @ 17:36:48
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: kajsa

Ja det är min häst =)

2009-12-30 @ 16:52:46
URL: http://kajsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0