Lektion

Åkte till stallet klockan halv 7 imorse och red för Sara kl halv 8. Tränade på framförallt halter då det är vad jag mest behöver träna på till dressyrtävlingen på fredag även ökningen på diagonalen. Gick väldigt bra och Zantiago gick i en ganska rund och låg form. Försökte använda mindre röst för att få honom mer uppmärksam. Sara tyckte att jag hade för korta läder och med min allrund sadel, mot hopp, gjorde det att det såg ut som jag satt i stolsits. Fick länga dem två hål och jag brukar tycka det är svårare att inverka med längre pga att jag är ganska lång och Zantiago inte så stor men det funkade bra, kände ingen skillnad alls och fick dessutom bättre sits.

När träningen var slut blev det snabbt upp till stallet och släppa ut honom i hagen för att sedan åka hem, duscha och fixa mig och sen till skolan. Han plugga lite hemma också till biologiprovet och engelskatalet. Har gjort biologin nu och det kändes bra, var lättare än jag trott och inte alls så många frågor. Engelskatalet blir uppskutet till på måndag då vi inte hann med alla idag. Fast hade gärna fått det gjort idag.

Böev inget inlägg igår men red iaf ut och min faster följde med och passade på att gå promenad med sin hund Zebbe. Red runt högdalen och hoppade även över några stockar. Gick bra :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Fin blogg!

2009-10-11 @ 16:07:59
URL: http://skvallerochmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0